Soki na nadciśnienie tętnicze

/

Na nadciśnienie tętnicze choruje obecnie bardzo dużo osób, nawet ponad 10 milionów Polaków. Nie wszyscy jednak mają tego świadomość. Nadciśnienie tętnicze prowadzi do różnorodnych powikłań, związanych m.in. z układem krążenia. 17 maja WHO ustanowiło Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego. Tego dnia szerzy się różnego rodzaju informacje na temat tej choroby, aby ludzie zwiększyli na jej temat swoją wiedzę. Ważną rolę w tym wszystkim pełni profilaktyka. W związku z tym warto regularnie badać ciśnienie krwi, ale też uprawiać dużą ilość aktywności fizycznych. Ważna jest również zbilansowana dieta, najlepiej jeśli będzie ustalona z profesjonalnym dietetykiem. 

Nadciśnienie tętnicze - co to konkretnie jest? Działania profilaktyczne

Wysokie ciśnienie krwi o charakterze okresowym lub też przewlekłym jest jednym z głównych objawów nadciśnienia tętniczego krwi. Jeśli ktoś zaniedba tę przypadłość może być pewien, że wystąpią u niego różne powikłania, takie jak: choroba wieńcowa, niewydolność nerek i serca, osłabienie wzroku czy też udar mózgu. Problem ten może dotknąć praktycznie każdą osobę, niezależnie czy ma się 18 czy też może 80 lat. Wyróżnia się nadciśnienie tętnicze pierwotne (uwarunkowane genetycznie i środowiskowo) oraz wtórne (wynika z innych schorzeń).

Każdy specjalista zwraca dużą uwagę na realizowanie działań profilaktycznych, a więc przede wszystkim na przeanalizowanie swojego stylu życia, w którym musi być dużo aktywności fizycznych. Nie może również zabraknąć miejsca na zbilansowaną dietę, w której znajdzie się mnóstwo składników odżywczych, chodzi np. o potas. Zniweluje się w ten sposób ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, ale też groźnych udarów mózgu. Dzienna dawka potasu powinna wahać się w granicach 3500 mg, natomiast magnezu od 350 do 500 mg. W ten sposób wspiera się pracę swojego serca oraz obniża się ogólne ciśnienie krwi. Naturalne soki na nadciśnienie tętnicze znajdziesz na http://korabgarden.pl/soki/ >>

Dieta bogata w soki

Lekarze oraz dietetycy polecają wcielić do własnej diety duże dawki soków, najlepiej owocowych, jak i warzywnych. Mogą to być także różnego rodzaju przetwory. Dzięki temu obniża się ryzyko występowania nadciśnienia tętniczego oraz miażdżycy. Warto pić soki świeżo wyciskane, ale również te znajdujące się w kartonowych opakowaniach. Przykładem może być tutaj sok pomarańczowy, który zadba o ludzki metabolizm, a przy okazji wyeliminuje ryzyko występowania powikłań w układzie sercowym. 

Ciekawym rozwiązaniem dla zainteresowanych będzie także sok z czerwonych pomarańczy, w którym znajdzie się likopen. Jest on łatwo przyswajalny, a poza tym wyeliminuje ryzyko powstania nowotworów. Alternatywą może być sok pomidorowy, gdzie znajduje się spora dawka magnezu, potasu oraz likopenu. Takie składniki odżywczy powinny być dostarczane do organizmu w miarę regularnie, najlepiej w 5 porcjach dziennie. Jedna porcja może być zwykłą szklanką soku, a reszta warzywami i owocami. W ten sposób nie tylko zabezpiecza się przed nadciśnieniem tętniczym, ale oprócz tego wspomaga się ogólne funkcjonowanie swojego organizmu.